Klasický Jawař hledá snímač otáček motoru a další mechanické záležitosti známé po desítek let, ale ne, dneska si užijeme trošku více moderních technologií než jen práci se šroubovákem. Nová Jawa není žádný veterán, ale plnohodnotný moderní motocykl, který jen vypadá jako stará klasika.
Jak získat údaje o otáčkách motoru? No přece z diagnostického portu motocyklu pomocí počítače nebo chytrého telefonu. Jawa 300 CL používá komunikaci protokolem K-Line (ISO 9141), který používá jediný vodič a napájení. Diagnostická zásuvka je vyvedena standardním, avšak velmi novým konektorem ISO/DIS 19689 (navžen pro Euro 5 u motocyklů) s červeným zpracováním v oblasti pojistek.
Jak získat data? Pro základní údaje lze použít i úplně základní automobilovou diagnostiku ELM327. V tomto případě doporučuji bluetooth variantu. Modrá krabička s OBD2 16 pinovým konektorem se připojí na přes redukci do konektoru na Jawě. Při troše štěstí, mordování kabelů a přiohnutí držáku na pojistky lze všechno zavřít pod levé víko. Diagnostická zásuvka na motocyklu je narozdíl od auta spínaná se zapalováním, takže nevybíjí baterii, když je stroj odstaven.
To bychom měli hardware, co software. V počítači jsem testoval demo verzí programu ScanMaster-ELM a na mobil jsem zakoupil (nebo je verze s reklamami) aplikaci Torque(PRO). Stačí spárovat mobil s bluetooth diagnostikou a zapnout aplikaci, údaje o otáčkách jsou k dispozici na obrazovce. Takže už jen nějaký hezký držák a je možné vyjet a sledovat živá data z motoru.
Pokud by vás zajímal třeba vyvedení vodičů, mám jej ve stejném avšak anglickém článku.
Dobrý den.Kde se dá zakoupit ta diagnostická redukce?
OdpovědětVymazatTatáž je tady https://motorky.bazos.cz/inzerat/130566324/obd2-euro5-6pin-diagnostika-redukce.php
VymazatJinak v zahraničních online obchodech.
Moc moc pekne, poucne ����
OdpovědětVymazat