2011-08-24

Rozbitý Amazon Kindle 3

Tak jsem si zničil svou čtečku knih, tzv ebook, nebylo to úmyslné, každopádně mám zlomený displej. Došlo k tomu nehodou, no prostě jsem si na něj kleknul, když ležel pod peřinami v posteli. Ozvalo se takové krásné křup a skleněná deska v zařízení byla zlomena - nutno dodat, že se to projevilo pouze umrtvením obrázku spořiče a čárami přes plochu. Fyzicky byla obrazovka v pořádku - tedy zvenku - protože má plastovou vrstvu na které se to neprojevilo. Že je to závada displeje jsem si odvodil z toho, že po připojení k počítači se zobrazila adresářová struktura i nabíjení fungovalo.
Tento článek je sice stále pravdivý, ale dost starý. Doporučuji si nejprve přečíst můj obecnější manuál.
Co teď? Jak to opravit? Sednul jsem ke Googlu a zjistil, že se to dá vyřešit reklamací a to výměnou kus ta kus. (nebo za novější model, pokud ten váš již není dostupný, jako je to s nyní (11/2012) s Kindle Keyboard, který se vyměňuje za verzi 4)



Ale pozor! Tento postup nelze uplatnit pro dotované, tedy reklamní verze čteček, protože jsou oficiálně dostupné jen pro USA. Ověřoval jsem tuto skutečnost na Amazon support a je to opravdu tak, takže pokud jste nákupem reklamní verze čtečky ušetřili 600 Kč, tak teď vás to bude stát mnohem více.

Přímo z Amazonu radí majitelům poškozené special offers verze: Pokud máte příbuzné či někoho známého s U.S. adresou, pak to lze vyřídit přes tuto adresu. Nebo si máte koupit nový, který posílají international. Za sebe ještě dodávám, že nový displej se na eBayi prodává od 1500 Kč a to si jej musíte nechat vyměnit sami. Ještě jsem viděl na internetu firmu, která opravu dělá za 2000 Kč.





Pokud ale patříte k té menšině majitelů Kindle, kteří mají plnou verzi čtečky, tedy v originálu bez reklam, tak vás mohu potěšit skutečností, že výměna je poměrně snadná a téměř bezplatná. Nyní vám popíšu, jak to probíhalo u mě s Kindle Keyboard - non Special Offers.

Na reklamační centrum Amazonu musíte zavolat, nejde to vyřešit emailem. Takže jsem zjistil, že hovor z pevné O2 přes službu Xcall vyjde na 3,24 za minutu. Volá se přes předčíslí 97000 na International helpdesk 1-206-266-0927.
Spojí vás automat, kde jsem se tuším proklikal k return Kindle, bez čekání jsem byl předán operátorce, které jsem, samozřejmě v angličtině, popsal, že mám rozbitý displej a že bych chtěl vyměnit zařízení. Zeptala se, jestli je opravdu nutné vyměnit čtečku, po potvrzení mě předala dále. Po chvilce hudby jsem byl požádán o zadání emailu, který jsem vyspeloval - přijdou na něj další informace. Dále po mě chtěli stát, město a adresu - tady jsem udělal chybu, jelikož jsem si předem nevyplnil tyto údaje na stránkách Amazon.com v pravé horní záložce "Your Account" a tak jsem musel je musel vyspelovat. Stejně jsem se překecl a pak přes chat support vyřizoval změnu a doplnění telefonního čísla pro kurýra UPS.


V následujícím kroku jsem byl požádán o zadání čísla kreditní karty, protože pokud neobdrží rozbitého Kindla do 45 dnů, tak vám ho naúčtují ($134.98). Pokud už jste někdy platili na internetu kartou, pak víte, že pro transakci musíte zadat číslo, jméno, expiraci a 3 čísla ze zadní strany, které po mě nechtěli, ačkoliv jsem uvedl, že jde o kartu Visa Electron. Takže mi ani žádný poplatek nehrozil. Číslo karty po mě chtěli znovu jen když jsem jako neověřený zákazník (bez doručené zásilky) kontaktoval chat support s žádostí o změnu dodací adresy.


Celý hovor trval 25 minut, cena hovoru i s DPH byla 81 Kč. Co se týká komunikace, tak to nebylo příliš obtížné, občas jsem požadoval zopakování. Trošku mi usnadňovalo chápání to, že jsem věděl, na co budu tázán a jak to bude probíhat.


Na email mi pak ještě dorazila zpráva s hodnocením podpory (jasných 5 hvězdiček) a informacemi ohledně vrácení toho starého, kterým jsem tedy příliš neporozumněl, protože hovořil o vložení starého do plastového sáčku a odeslání. Mám mít nějaký vytištěný návratový štítek s adresou, který jsem ale nedostal. Zařízení se odesílá holé! Tedy bez nabíječky USB, kabelu, návodu či čehokoliv jiného.


Dodatek ohledně vrácení: Kurýr přivezl nový Kindle v originál balení (jenom trošku nižší), ale nepožadoval nic zpátky. Po dotazu na email mi přišla zpráva s tím, že štítky pro vrácení nejsou pro mě dostupné a že mám zařízení odeslat na vlastní náklady zpět výrobci, dostal jsem na to 30$ gift card, kterou použiju na další nákupy. Adresa pro zpětné odeslání:

RETURNS CENTER - AMAZON.COM
172 Trade Street
Lexington, KY 40511
USA 

Kindla jsem tedy zabalil do krabice od nového, dovnitř přidal papír s popisem, proč ho vracím. (nemusíte provádět, jelikož mají vše potřebné v databázi) Po fyzickém odeslání jsem napsal email s tracking information přes link uvedený v předchozí komunikaci.

Ohledně dopravy jsem prostudoval online konfigurátory různých přepravců a jediný, kdo se vlezl do limitu 30$ byla Česká pošta, která se sumou 29$ (473 Kč) splňovala rozumnou cenovou únosnost. (zásilku je nutné poslat prioritně, protože ekonomicky to údajně trvá 2 měsíce, adresa se na balík nepíše přímo, ale vyplňuje se samolepící blanket) UPSka by si naúčtovala skoro 2 nové Kindly. 

Cesta z USA do ČR
Zásilka byla předána UPS (služba: Priority International Courier), která doručila nového Kindla velmi rychle. Balíček je možné sledovat na stránkách. Zveřejňuji svůj log:

  • Ostrava, Czech Republic 08/23/2011 4:19 P.M. Delivered 
  • Ostrava, Czech Republic 08/23/2011 5:30 A.M. Arrival Scan 
  • Brno, Czech Republic 08/23/2011 2:11 A.M. Departure Scan 
  • Brno, Czech Republic 08/22/2011 11:22 P.M. Arrival Scan 
  • Prague, Czech Republic 08/22/2011 8:40 P.M. Departure Scan 
  • Prague, Czech Republic 08/22/2011 8:12 P.M. Import Scan 
  • Prague, Czech Republic 08/22/2011 4:37 A.M. Import Scan 
  • Prague, Czech Republic 08/22/2011 1:00 A.M. Arrival Scan 
  • Koeln, Germany 08/20/2011 6:55 A.M. Departure Scan 
  • Koeln, Germany 08/19/2011 6:46 P.M. Arrival Scan 
  • Louisville, KY, United States 08/19/2011 4:55 A.M. Departure Scan 
  • Louisville, KY, United States 08/19/2011 12:34 A.M. Export Scan 
  • Louisville, KY, United States 08/19/2011 12:07 A.M. Arrival Scan 
  • Campbellsville, KY, United States 08/18/2011 10:05 P.M. Departure Scan 
  • Campbellsville, KY, United States 08/18/2011 7:23 P.M. Origin Scan 
  • United States 08/18/2011 1:20 P.M. Order Processed: Ready for UPS



Rychlost dodání byla opravdu vysoká. Balení malé, menší verze originální krabice a bez ozdobného přebalu. Clo se pro záležitosti reklamací neřeší. Obsahem balíčku byl nový Kindle a microUSB kabel.

A teďka popis cesty rozbitého Kindle zpátky:
Po úspěšném doručení mi napsali email, jako bych si jej zakoupil. Záležitost je tedy uzavřena.

  • Zásilka podána dne 31.08.2011 na poště 701 00 - Ostrava 1. 
  • Zásilka přepravována k vyměňovací poště. 
  •  Zásilka odeslána poštou 220 00 - pošta Praha 120 dne 01.09.2011 do země určení (Spojené státy americké). 
  •  Zásilka dne 05.09.2011 převzata vyměňovací poštou v zemi určení (Spojené státy americké). 
  •  Zásilka celně neprojednána. 
  •  Zásilka dne 09.09.2011 celně propuštěna do další přepravy v zemi určení. 
  •  Zásilka dne 17.09.2011 doručena poštou v zemi určení (Spojené státy americké).




















Co bych chtěl vyzdvihnout? Především přístup Amazonu k reklamacím, řídí se jasným heslem "náš zákazník, náš pán" žádné handrkování se o způsob poškození nebo snad čekání 30 dní jak to známe od českých obchodníků! Také se vůbec neřeší, kde jste si čtečku pořídili, je to prostě jejich výrobek a tak se po dobu jeho životnosti starají.
Toto je zkušenost k nezaplacení, vůbec bych se tedy nebál nákupů elektroniky od velký prodejců z USA. Také už konečně vím, co znamená spojení "péče o zákazníky", které jsem u místních prodejců nepochopil. Taktéž obdivuji i to, že celý tenhle proces proběhl bezplatně! (mimo poštovné, které mi ovšem bylo proplaceno)















Za tento přístup dávám Amazonu "like" a smekám a doufám, že se podobný přístup za čas projeví i u nás!

24 komentářů :

  1. Dobrý den.
    Rád bych se zeptal, zda byl Kindle ještě v roční záruce při reklamaci?

    Dík
    Ondra

    OdpovědětVymazat
  2. V záruce byl... Bylo to asi 3 měsíce po pořízení. V případě, že vaše čtečka již není v záruce, zkuste mailnout na Amazon a určitě vám poradí, co dělat... :-)

    OdpovědětVymazat
  3. porad prosim ak sa ti da. mal som podobnu skusenost z reklamaciou moj kindle prestal zobrazovat screensaver /ostatne fungovalo v pohode/.chatoval som do amazonu ,poslali mi na mail s potrebnymi dokumentami pre ups na vratenie vadneho kindlu. a chceli mi poslat novy kindl. ale ja som si reklamaciu rozmyslel a zrusil som ju./nechcelo sa mi zaoberat zalahovanim atd. a screensaver nie nutny inac kindle funguje/. a teraz to co potrebujem vediet. toho dna ,ked som reklamaciu zrusil mi zobrazilo na mojom ucte u amazonu gift kartu na ,ktorej mam 131$./volal som im ,ze to nechcem aj mi to zrusili ,ale potom sa ozvali ,ze to musim mat/. co to ma znamenat? cakal som 45 dni co sa stane ci tam nemaju gulas a necakaju ,ze im mojho kindla poslem ,ale nic sa nedeje. medzi casom som si dal poslat sach za 2,99$ moj ucet na gift karte sa zmenil na 133,90$. takto to uctuje pri sachu


    -Item(s) Subtotal: $2.99---
    Total Before Tax: $2.99
    Tax Collected: $0.00
    Gift Certificate/Card Amount:-$2.99
    ----
    Grand Total: $0.00

    a takto to je celkovo:
    Available Gift Card Balance: $131.00

    January 21, 2012 Payment towards Amazon.com order (D01-4683646-2028318) $-2.99
    January 10, 2012 Gift card claim (claim code xxxx-xxxxxx-RTRR) $133,90

    ak sa ti da porad co to ma zmamenat,lebo nech ratam ako ratam tak neviem co to ma znamenat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud vše ostatní, kromě screensaveru funguje, pak zkuste aktualizovat firmware... :-)

      Gift card se skutečně přičte a jakákoliv platba se bere z něj... Tu kartu samotnou vám přidělili při reklamaci, pokud jste ji stornoval, pak bych je asi kontaktoval s tím, že tam zůstala. V opačném případě hrozí, že si na ni někdy vzpomenou...

      Pokud máte ve schránce email o zrušení reklamace, pak by mělo být vše v pořádku.

      Snad vám tato informace pomůže.

      Vymazat
    2. Dakujem.Nech sa ti dobre studuje a zije.Ale nechapem mne sa z gift karty neodpocitalo ale pripocitalo. mal som +131$ giftu ,kupil som sach za -2,99$ a total je +139,99$ a to mi uctovne nesedi.prepac,ze ti tykam,ale som od teba odhadom cca o 40 rokov starsi.

      Vymazat
  4. oprava total je 133,99$ a nie 139,99$

    OdpovědětVymazat
  5. Omlouvám se pokud je to hloupá otázka, nebo jsem tuto info jen někde přehlédl. Je nutné při posílání poškozeného Kindlu do Amazonu přiložit doklad o koupi a záruční list? Ani jedno již nemohu najít díky stěhování, tak doufám, že by si záruku ověřili podle účtu a výr. čísla zařízení, nevíte prosím někdo jak to přesně je?

    Děkuji
    Marek

    OdpovědětVymazat
  6. nie doklad o kupe a zarucny list netreba posielat.vsetko maju vo svojej databaze.

    OdpovědětVymazat
  7. Už jsem jeden komentář psala, ale nevím proč zmizel, tak ještě jednou. Dostala jsem k Vánocům Kindle 4 dotovanou verzi. Po 10-ti dnech se rozbil (přičemž si nejsem vědoma své viny). Jelikož byl ale zakoupen na Alza.cz, reklamaci mi neuznali. Mám tedy akorát rozbitý Kindle, oči pro pláč a mamka je o tři tisíce lehčí. Kdyby se někdo potýkal s podobným problémem a věděl by, co s tím, byla bych ráda za radu.

    pavla.ouhrabkova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  8. Pavlo,
    já myslím, že můžete zkusit právě výše popsaný postup, protože problém je to vlastně stejný.

    Jinak ke křehkosti, na svět byla uvedena nová generace eInkových displejů, které jsou již ohebné a co je na tom zajímavější, že první velkou sérii vykoupil Amazon, tak uvidíme, jestli naše Kindly budou zase o něco praktičtější. :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  10. Dobtý den.
    Vím že můj dotaz zní hloupě, ale co přesně myslíte tou "dotovanou verzí" na kterou nelze tento typ reklamace použít? Rozbila se mi totiž čtečka velmi podobným způsobem jako Vám. Je z kolekce která obsahuje reklami, díky kterým byla levnější. Můžu na takovou to čtečku uplatnit výměnu kus za kus nebo se jedná právě o tu dotovanou verzi na kterou to neplatí.
    Předem děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
  11. Dobrý den Markéto,
    ano, dotovaná verze je právě ta levnější, která byla s reklamou. Informaci, že tato čtečka nejde vyměnit mám od jednoho čtenáře, kterému to prý sdělil sám Amazon. Zkuste se tedy na Amazon obrátit, jestli to opravdu nevyměňují v každém případě.

    Jinak jenom samotný nový displej na výměnu stojí 1000 Kč, kdybyste si to opravovala sama doma.

    Pěkný den!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za odpověď.

      Kde se dá koupit ten nový displej za 1000 Kč?
      Protože displeje na výměnu co jsem našla já stojí dvojnásobně a to bych si už raději koupila novou čtečku (s tím nerozbitnějším displejem). =)

      Vymazat
    2. Displej se dá koupit z eBaye za nějakých 1500,- (tu cenu jsem nějak přepálil) http://tinyurl.com/d5nemkt a musíte si to umět opravit sama. Myslím, že bude jednodušší pořídit novou čtečku a raději nešetřit 500,- Kč na special-offers verzi... :-)

      Vymazat
    3. Ještě jednou děkuji moc za Vaše rady.

      Vymazat
    4. Dobrý den, mám stejný problem jako vy (Marketa), že sem si koupila čtečku kde se mi po case objevily reklamy a mam ji momentalne rozbitou podobnym zpusobem. Dnes sem zašla do prodejny kde jsme ji zakoupila a dala ji na reklamaci. Prosim o vas nazor co si myslite jestli mi to vyreklamujou nebo tak..
      Děkuji

      Vymazat
  12. Dobrý den,
    také se mi rozbil Kindle a už jsem si u Amazonu domluvila výměnu. Nový Kindle by tedy měl být na cestě.
    Jen mi pořád není jasné, jak bude probíhat předání nového a vrácení rozbitého. Nový mi přiveze Česká pošta a vydá normálně na občanku, nebo to bude od jiné společnosti? A jaké všechny papíry mám přiložit a co mám nalepit na balíček s rozbitým Kindlem? Od technické podpory Amazonu mi přišel link na reklamační papíry a pravděpodobně předplacený štítek zpátky do USA, ale jaksi nevím co s tím mám dělat...
    Děkuji za pomoc Markéta K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markéto,

      nevím, jestli Amazon nezměnil nějak politiku výměn (zatím jsem ji tedy neregistroval), ale u mě to probíhalo tak, že nový Kindle dorazil prostřednictvím kurýra DHL a starý jsem pak posílal na "vlastní náklady" Českou poštou zpět. (peníze mi vrátili na účet pro další nákup)

      Na území USA výměna funguje asi tak, že po obržení nového zabalíte ten starý, nalepíte na něj štítek a zase zavoláte kurýra, ať si zásilku vyzvednete a bezplatně ji dopraví do Amazonu. (případně lze ty dva kroky u kurýra spojit do jediného)

      Takto jsem to z nejrůznějších internetových fór pochopil před rokem já. Snad vám to pomůže!

      Vymazat
  13. Anonymní19.11.12 8:29

    Tak Vam nechci kazit radost, ale kdo mate Kindle 3G jako ja a rozbil se Vam displej, tak Vam nabidnou na Amazonu jen Kindle 4:-( Kindle 3G mimo sponzorovane verze (ktere k nam neposilaji) dosly:-( Martina N.

    OdpovědětVymazat
  14. Pokazeny display vymenim. V pripade zaujmu blizsie informacie poskytnem mailom.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prosím o bližší info ohledně výměny displeje u kindle 3. C. Belúch

      Vymazat
    2. Ahoj, také prosím o bližší info. Šárka (bsura@seznam.cz)

      Vymazat
  15. mě se nějak podivně rozbil kindle, včera jsem si ještě v poklidu četla,akorát mi nějak blbnulo tlačítko enter a ty okolo šipečky :( , kurzor jezdil naho ru a dolů..a dneska už jsem vůbec nemohla vybírat knihu, prostě zásadní čudlík nefungoval..zkusila jsem 30 vteřinový restart, pak kombinaci restartu s mačkáním tlačíkta home...ale akorát mi zbělela obrazovka, při zapojení do počítače mi vůbec kindle nenaskočí, ale nabíjí se..jsem v zaharaničí a ještě tu budu tři týdny takže nic moc...neměl jste někdo podobný problém?

    OdpovědětVymazat

Dotaz, připomínka, oprava?
(pokud máte problém s vložením příspěvku, vyzkoušejte to v prohlížeči Chrome)