2015-07-09

Rozbitý Amazon Kindle - postup opravy / reklamace

Občas se ke mně dostane odezva na můj prapůvodní článek o rozbitém Kindle. Od té doby se hodně změnilo a nastal tak čas prozkoumat nové možnosti s rozbitou čtečkou.


Nejprve analýza, zda-li se jedná skutečně o HW poruchu. Buď je to vidět hned, opačně preventivně zkuste čtečku zrestartovat (podržet spouštěcí tlačítko po dobu 30 vteřin). Pokud toto nepomůže, pak je asi fakt rozbitá...

Předně, já jsem kdysi měnil nesponzorovanou verzi. Pokud se podívám do nabídky našich eshopů, všechny prodávají dotované o kterých dříve platilo, že se v Evropě vůbec neprodávají a tudíž se nepodporují. Zobrazoval-li před rozbitím váš Kindle reklamu, pak byl také dotovaný.


Nejprve si vzpomeňte, kdy jste si Kindle pořídili. U nás platí dvouletá záruka, kterou vám ale tady na rozbití neuznají. V případě samotného Amazonu vám i rozbití vezmou jakou reklamaci, ale pouze po dobu po dobu 1 roku od zakoupení / aktivace.


Teď si zjistěte, co máte za Kindle zařízení: Vstupte do svého zákaznického účtu a pokračujte zjištěním typu zařízení, pokud to sami nevíte:
Your Devices => select your Kindle => Type
Předpokládám, že alespoň zaregistrovanou čtečku mají všichni uživatelé, protože když už budete přihlášení, tak se v sekci Amazon Device Support rovnou na chatu zeptejte, zda-li máte svůj přístroj v záruce a případně, co se s tím dá dělat. 


Takové poničené zařízení se totiž dá "vrátit" a za nižší cenu vám Amazon prodá nové, když už to neudělá zadarmo, ale jaké jsou pro to podmínky netuším. Zkoušel jsem z nich vytáhnout obecné rozumy, ale ti Indové na chatu to prostě umí jen na základě informací v databázi. Pokud nevěříte:
I can only confirm after locating the device in our records. If the device is not under warranty, then we need to replace it. I can confirm the discounted price options if I could locate the device in our records.

Discounted options are available from the replacement team. To get the information from the replacement team, I need to locate the device in our records.
Pokud to půjde vyměnit, tak se dostanete na nějakou z cest, kterou jsem si prožil já. V opačném případě jste zase na začátku, neboť máte rozbitého Kindla a máte si koupit nový, "řešením" je tedy oprava.


Teďka stojíte před otázkou, zda-li se to vůbec vyplatí. Pokud jste podobný geek jako já, tak půjdete cestou, že si objednáte náhradní displej z Číny, počkáte měsíc než vám dojde a potom si ho doma přemontujete na místo rozbitého. Udělalo to už tak hodně lidí nebo pro Kindle 5 Paperwhite. Já zatím ne, ale jsem za to rád. :-) 


Nebo to můžete dát někam do servisu, kteří toto provedou za vás. A teď dilema: Náhradní displej stojí cca 1000+ Kč podle verze a stáří modelu. Nová čtečka stojí od 1900 Kč (záleží na modelu), servis podle ceníku stojí 1850 Kč. 

Musíte si zjistit, kolik si bere servis za práci a zda-li výsledná částka nepřevýší cenu nové čtečky. V případě, že ano, dejte svou starou (čtečku) na Bazoš, ale předtím z ní resetujte data. Poté si kupte čtečku novou. Vítejte ve spotřebním světě!


Budu rád, pokud mi v komentáři dáte vědět, kterou cestou jste se vydali, kolik vás to stálo, případně který servis jste zvolili a jak jste byli spokojeni. Pomůžete tak i dalším nešikovným uživatelům.

P.S. Kontaktoval mě čtenář, který šel cestou vlastní výměny podle tohoto článku. Povedlo se mu to i když je dle svých slov amatér. Objednal si displej z eBay (zaplaceno 23.7. a doručeno 3.8.2016) a prý bez větších komplikací vyměnil - hurá!

2 komentáře :

  1. The most sought after social media site Twitter aids people to comprehend about ongoing aspects and pursuits or social reactions of their favorite actresses and actors. buy cheap twitter follower

    OdpovědětVymazat
  2. In case you are being assured round-the-clock Customer Support and life time replacement then do not think hard when you Buy facebook reviews from a provider. buy facebook reviews

    OdpovědětVymazat

Dotaz, připomínka, oprava?
(pokud máte problém s vložením příspěvku, vyzkoušejte to v prohlížeči Chrome)