2020-11-01

Problémy s Jawa 300 CL

Je to nový motocykl, i když se v Indii už dva roky vyrábí jako prémiovka (v tamějších poměrech), tak do Evropy dorazil stroj teprve letos (2020). Proti tamějším kusům je motor v Evropě nově homologovaný na EURO4, čímž jde vlastně o nevyzkoušený prototyp, který nyní dostalo do rukou 200 testerů. Já jsem jedním z nich, který si účast v zážitkovém programu zaplatili.

Jawa 300 CL autumn

Zásadní chyby: zdá se, že některé kusy (vím o dvou) mají příliš nízké volnoběžné otáčky. Motor na křižovatce vypne. Moje Jawa na toto netrpí, to musím zaklepat. Klasický Jawař by vzal šroubovák a hledal nastavovací trysku na karburátoru. My moderní lidé si připojíme diagnostiku, ale i tak není co nastavit. Nízké volnoběžné otáčky jsou prý dány palivovou mapou a s tím se určitě doma nic udělat nedá.

Další majitel zkoušel sehnat náhradní svíčku. Je to klasik, co takové vybavení vozí místo sjednané pořádné asistenční služby. Originální svíčka Bosch UR 3CP30 se zdá zatím nemá v EU přímou náhradu. Jste tým NGK nebo Brisk?

Co potkalo mě? Upadávají mi koncovky výfuků. Nejde o uvolnění nějaké součástky, podle pozorování by to měla být integrální součást doutníku. Uvidíme, jak se to vyřeší. 



Kvalita svárů: tu je těžké objektivně posoudit. Držet to drží, někdy to není vizuálně příliš hezké. Na rámu je to na mém kuse v pořádku. Co je méně vizuálně atraktivní, je konstrukce pod sedlem, ta je vyloženě svařená škaredě. Dobrou zprávou je skutečnost, že to tam kromě servisních úkonů není vidět. 

Motorka používá soudobé technologie: šrouby mají imbusy a spousta věcí (zejména kabeláže) je přichycená k místu, kde má být pomocí stahovacích pásků. Dvojitá izolace vodičů je poměrně často ukončena před konektorem, kde je vidět spodní barevná izolace. To vypadá amatérsky.

Snad toho nebude více po vyřešení zmíněných dětských nemocí.

Žádné komentáře :

Okomentovat

Dotaz, připomínka, oprava?
(pokud máte problém s vložením příspěvku, vyzkoušejte to v prohlížeči Chrome)