2020-11-01

Problémy s Jawa 300 CL

Je to nový motocykl, i když se v Indii už dva roky vyrábí jako prémiovka (v tamějších poměrech), tak do Evropy dorazil stroj teprve letos (2020). Proti tamějším kusům je motor v Evropě nově homologovaný na EURO4, čímž jde vlastně o nevyzkoušený prototyp, který nyní dostalo do rukou 200 testerů. Já jsem jedním z nich, který si účast v zážitkovém programu zaplatili.

Jawa 300 CL autumn

Zásadní chyby: zdá se, že některé kusy (vím o dvou) mají příliš nízké volnoběžné otáčky. Motor na křižovatce vypne. Moje Jawa na toto netrpí. Klasický Jawař by vzal šroubovák a hledal nastavovací trysku na karburátoru. My moderní lidé si připojíme diagnostiku, ale i tak není co nastavit. Nízké volnoběžné otáčky jsou prý dány palivovou mapou a s tím se určitě doma nic udělat nedá. Částečné řešení: používejte prémiové palivo

Další majitel zkoušel sehnat náhradní svíčku. Je to klasik, co takové vybavení vozí místo sjednané pořádné asistenční služby. Originální svíčka Bosch UR 3CP30 se zdá zatím nemá v EU přímou náhradu. Interval výměny moderních svíček je dostatečný, aby kontejner s díly stihl dorazit. Pro výměnu svíčky je stejně potřeba sundat nádrž. Jste tým NGK nebo Brisk?

Co potkalo mě? Upadávají mi koncovky výfuků. Nejde o uvolnění nějaké součástky, podle pozorování by to měla být integrální součást doutníku. Vyřešeno u dealera záruční opravou - "nerezovým přivařením". Moto bylo zpátky na druhý den a koncovky už drží.



Kvalita svárů: tu je těžké objektivně posoudit. Držet to drží, některé jiné části nejsou vizuálně příliš hezké při detailním pohledu. Na viditelné části rámu je to ovšem v pořádku, to si výrobce pohlídal. Co je méně vizuálně atraktivní, je konstrukce pod sedlem, ta je vyloženě svařená škaredě. Dobrou zprávou je skutečnost, že to tam kromě servisních úkonů není vidět. 

Motorka používá soudobé technologie: šrouby mají imbusy a spousta věcí (zejména kabeláže) je přichycená k místu, kde má být pomocí stahovacích pásků. Dvojitá izolace vodičů je poměrně často ukončena před konektorem, kde je vidět spodní barevná izolace. To vypadá trochu amatérsky zejména při porovnání s vymazlenými renovacemi.

Na stránkách indické Jawy je vidět příslušenství (opěrky, padací rám), které česká Jawa (zatím?) neprodává. Doufejme, že se pracuje na homologacích, ať je první opravdová sezóna pohodlná. Ptal jsem se na mřížku viditelnou na fotografiích na levém zadním kole. Vypadá, že je to držák brašen, ale je jen na jedné straně a oficiální odpovědí je "jednostranná ochrana kola proti vniknutí oblečení do výpletu". Je ji možné obědnat za 500 Kč plus 200 Kč dobírky. Motorky na export je měly přibalené automaticky.

Zrcátka jsou příliš ve středu a není v nich dobře vidět pokud sedíte na motorce samotní v půlce sedla. "Univerzální adaptér pro rozšíření zrcátek" to vyřeší výborně.

Osobně mám pocit, že jde spíše o detaily v kuse krásného motocyklu. Snad opravdových problémů nebude více až začnou kilometry přibývat.
 

Žádné komentáře :

Okomentovat

Dotaz, připomínka, oprava?
(pokud máte problém s vložením příspěvku, vyzkoušejte to v prohlížeči Chrome)