2013-09-04

Skútr Maxon Forcer 50 recenze

Je konec léta a já bych rád shrnul své postřehy z měsíčního používání skútru Maxon JJ50QT-22 10 Forcer 50 na kterém jsem najezdil asi 1500 km.

Musím konstatovat, že stroj splnil to, co od něj bylo očekáváno. Jednoduché přibližovadlo nebo jak já rád používám: "kolo, na kterém se nemusí šlapat". Byla to pro mne vlastně první zkušenost s "motorkou", kdy jsem seděl za řidítky, předtím jsem jezdil jen jako baťůžek, když tedy nepočítám Jawu 23. Teď už jsem jezdil i na dospělých strojích, nicméně zpětná zkušenost je stále stejná.



V tovární úpravě má konstručně omezenou rychlost na 45 km/h, která je podle obecních radarů 44 km/h. Na tachometru však ukazuje asi 55 km/h. Nicméně existuje tuning, který odemkne maximální rychlost až na nějakých 70 km/h (nevěřte tachometru) a je to jednoduché! Odšroubujte kryt baterie a rozpojte černý a fialový drát v konektoru. To je celé, tím vyřadíte omezovač otáček z provozu a skútřík se trochu více rozjede. Pokud nemůžete najít zmíněné vodiče, pak vytáhněte baterku - já je měl až vespod a dlouho jsem je nemohl objevit.

Všechno na motocyklu funguje tak, jak se od něj očekává. Jediná uprava byla u mne s vyladěním volnoběžných otáček, aby skútr samovolně nechcípal. Pomůže vám návod. Se skútrem jsem jel i v noci a vzhledem k rychlosti jsem i viděl. Za úplné tmy pomohla i dálková světla, ta jsou ale poměrně nešťastná neboť svítí přiliš do dálky a nejsou vidět díry před motorkou.


Nezbytné je také sledování provozních kapalin. U benzínu je to jasné, má na to palivoměr. 4,5 l nádrž vystačí asi na 120 km, na rezervu v červeném poli jsem dojel bezproblému 40 km. U benzinky budete známí, ta nádrž je fakt malinká...  

Občas zkontrolujte hladinu motorového oleje, ten je v bílé nádržce pod sedlem. Dvířka se otvírají klíčem. Dolévá se olej pro dvoutaktní motory (označen je 2T) a doma ho dáváte třeba do (dvoutaktního) křovinořezu nebo Trabantu. Nemusí se míchat s benzínem, to se děje automaticky. Nádobka na 0,5l mi vydržela asi 1000 km. Na palubce je kontrolka, občas na ni koukněte.


Pozor, originální pneumatiky na mokru docela kloužou! Osobně bych si pořídil jiná zpětná zrcátka, protože v nich toho nevidím zrovna mnoho. Pohodlí na skútru je relativní, je to fajn, ale více než 200 km za den je pro řidiče náročné. Spolujezdec se bude ošívat po 50 km. Fakt to navrhoval číňan na svou velikost... Nicméně stále lepší než jít pěšky!

Za dobu provozu jsem nezaznamenal žádné výraznější problémy a nešvary. Je to pohodové přibližovátko. Co se týká výdrže a životnosti, tak se uvidí až časem. Ostatním uživatelům ale zdárně slouží... Pokud máte zkušenosti třeba se servisováním, napište mi do komentářů.

A co vy, jste spokojeni? Případně si můžete přečíst mé zkušenosti s motorkou 125.

12 komentářů :

  1. Ahojky mit najeto 1500 a hodnotit no ok ja mam najeto od 0 a mam 13000 a nemuzu si ho vynachvalit jedine do ceho davam love je olej a benzin ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj. Koupil jsem si ho také. Starší, ale málo najeto(680 km) Najel jsem 250 km a začal mi blbnout. Když ujedu cca 3 km, tak se začne dusit a sníží se výkon. Myslel jsem, že je to olejem, ale ikdyž jsem se vrátil k oleji, který doporučuje výrobce, tak to dělá stále. Mámo to do práce 4km a ten poslední km mám strach aby to se mnou dojelo. Nevíte náhodou co by to mohlo být?

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to na ucpanou dirku ve víčku nádrže, až to zase udělá tak otevři nádrž. Jestli si nasaje vzduch tak je to jasný. Když ne tak projdi přívod paliva jestli není někde přicpaný a dal bych tam palivový filtr na hadičku za nějakých 30kč a bude pokoj! Potom už zbývá jen čerpadlo na benzín. Milan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za radu. Udělal jsem to, ale za čas se závada opět vyskytla. Zahřeje se a nejede. Běží jen na volnoběh. Mezifiltr jsem taky přidal.

      Vymazat
    2. Díky za radu. Udělal jsem to, ale za čas se závada opět vyskytla. Zahřeje se a nejede. Běží jen na volnoběh. Mezifiltr jsem taky přidal.

      Vymazat
  4. Mám prosbu, rozbila jsem si plexisklo (kryt) od blinkru - levý přední. Žárovka je neporušená, ale za boha nemůžu najít náhradní krytku ale pouze celé světlo blinkru. Je možnost sehnání jen krytky? Event. zvládnu výměnu celého blinkru sama? Nevím zda to tam není lepené... Díky za info

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blinkr se musí koupit celý. Musíš sundat přední masku a pak bok s blinkrem blinkr je tam našrobky. Pozor při demontáži a pak montáži plasty rádi praskaj moc neohýbat a lehce dotahovat.

      Vymazat
  5. Petr
    Mám skutr Maxon Forcer 50, naježděno 11.000 km takřka bez závady až na posledních pár km skutr zničeho nic přestane házet jiskru. Po chvíli zase bez problému jede. Udělána nová elektrika bez výsledku. Zapalovací cívka vyměněna. Můžete mi poradit?

    OdpovědětVymazat
  6. Dobry den prosim vas nemuzu najit ten kabel na odpojeni omezovace mohl by nekdo dat foto kde to je? Dekuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kabel vychází z hliníkového krytu variátoru ze spodní strany. Je to jediný kabel co tam vede pak se musí najít spoj a rozpojit a zaizolovat. Spoj je někde kolem karburátoru je to různé! Rákosky to montují bez hlavy a paty

      Vymazat
  7. Dobrý den, koupil jsem si maxíka,ale bohužel bývalý majitel nemohl nalézt český manuál.Nevíte někdo kde ho sehnat, nebo nebyl by někdo ochoten ho naskenovat a případně zaslat?

    OdpovědětVymazat
  8. Když vypínám motor klíčem i při vyklopení bočního stojánku, tak mě praskne hlavní pojistka. Prosím o radu.

    OdpovědětVymazat

Dotaz, připomínka, oprava?
(pokud máte problém s vložením příspěvku, vyzkoušejte to v prohlížeči Chrome)