Připojení pomocí protokolu RSAT je specifické v tom, že jde o režim
vzdálené SIM karty. To znamená, že zařízení, které se připojuje přebírá
veškerou činnost komunikační části telefonu – tedy jako by byla SIM vložena do
jiného telefonu – v tomto případě autě.
Prakticky je pro připojení potřeba nejen vhodný telefon (za mě třeba šuplíková Nokia N97), ale je potřeba aby v něm byla vložena SIM karta. Je možné, aby byla nefunkční (tedy odregistrovaná / stará / bez kreditu), ale musí být vložena, protože jinak nelze režim vzdálené SIM navázat. Tento model není k ničemu dobrý prakticky, ale hodí se pro diagnostické účely a testování telefonů.
Přiložené obrázky popisují postup, jak smazat z vozidla spárovaný telefon předchozího majitele. Toto je možné jen a tehdy máte-li k dispozici jiný spárovatelný/připojitelný telefon a to je příležitost pro prohlídku šuplíků a pátraní po vhodném přístroji.
Ve vozidle mám jednotku 3C8 035 730, která údajně pracuje s iPhone (nezkoušeno), nicméně Android zařízení nelze připojit. Existuje sice aplikace, nicméně ta vyžaduje ROOT telefonu, který nemám z bezpečnostních důvodů na svém běžném telefonu udělán. Android telefon se mi tedy připojit nepodařilo.
Nicméně byla by škoda přijít o funkci Škoda handsfree úplně. Situaci jsem vyřešil způsobem, který nebude vyhovovat každému. Zažádal jsem o další firemní číslo s minimálním paušálem a "pay as you go" plánem (alternativou by mohla být SIM karta IoT od O2 a dalších) tuto SIM kartu vložil do šuplíkového telefonu Nokia C5-03 (?) a bez problému spojil s vozidlem.
Do nového-starého telefonu bylo potřeba si zaslat nejpoužívanější kontakty z bežného přístroje a poté přes palubní menu u stojícího vozidla vyvolat synchronizaci kontaktů, protože ta neprobíhá automaticky. Nejlepší by byla samozřejmě synchronizace kontaktů přímo s Google bez ručního postupu, ale nastavení má nějaký zádrhel (který jsem zapomněl) a já skutečně potřebuji volat jen na pár čísel, jejichž majitele navíc informuji o skutečnosti, že mám dedikovaný palubní telefon s nastavenými přesměrováními pro případ, kdy je vypnutý.
Do nového-starého telefonu bylo potřeba si zaslat nejpoužívanější kontakty z bežného přístroje a poté přes palubní menu u stojícího vozidla vyvolat synchronizaci kontaktů, protože ta neprobíhá automaticky. Nejlepší by byla samozřejmě synchronizace kontaktů přímo s Google bez ručního postupu, ale nastavení má nějaký zádrhel (který jsem zapomněl) a já skutečně potřebuji volat jen na pár čísel, jejichž majitele navíc informuji o skutečnosti, že mám dedikovaný palubní telefon s nastavenými přesměrováními pro případ, kdy je vypnutý.
Alternativním funkčním postupem by mohl být klon SIM karty, který operátoři poskytují. U Vodafone se služba jmenuje DvojSIMka a funguje výborně. Vztaženým problémem je nutnost při každém vystoupení z vozidla aktivovat a deaktivovat režim letadla na právě používaném přístroji, což jistě není pohodlné. Nadruhou stranu takový postup umožňuje mít stále stejné číslo. U delších cest toto řešení smysl má...
Jinak ovládání handsfree je pohodlné. Nastavení na rádiu a čtení SMS přes MaxiDot funguje jinak skvěle stejně, jako to bylo v roce 2008 nadesignováno.
Stále jsem nepřišel na to, jak zrušit automatické navazování Bluetooth spojení při každém nastartování, pokud telefon není zapnutý, ale pokud si vzpomínám, tak to po měsíci, kdy telefon nebyl přítomen samo přestalo až do chvíle, než jsem ho znovu připojil.
Jak někdo odpověděl na fóru Škodovky, oficiální řešení tohoto problému má dva postupy: koupě starého telefonu nebo nového auta. Nic lepšího není komerčně vymyšleno... Teoreticky by šlo naprogramovat nějaké Rapsberry PI se SIM modulem, aby dělalo nějaký proxy server s připojením na nový telefon. V podstatě by to mohl být modul pro Google Asistent / Siri / Cortanu, protože jakékoliv jiné než hlasové ovládání je pro jedoucí vozidlo nevhodné. Zatím jsem neviděl a asi ani neuvidím takové řešení...
Žádné komentáře :
Okomentovat
Dotaz, připomínka, oprava?
(pokud máte problém s vložením příspěvku, vyzkoušejte to v prohlížeči Chrome)