Projekt, na kterém jsem spolupracoval s firmou v rámci školy nebyl
plně dokončen, respektive je zde stále prostor pro zlepšování, a tak jsem
přijal nabídku na něm dále pracovat po promoci a prázdninách doma...
Česko jsem opustil v posledním
srpnovém týdnu, abych první dny strávil v Tampere u Igi a její mamky. Mimo
kontroly probíhající stavby tramvajové trati se mi taky podařilo organizovat
nákup a přesun nové pračky a její zapojování. Koupit redukci na vodovodní
přípojku je ve finštině (ale i angličtině) docela výzva, nicméně povedlo se a
nikoho jsme nevytopili...
Druhá část dobrodružství v
Tampere byla spojená s nutností se sbalit, naložit a dopravit do Jyväskyly, kde
jsme si měli v posledních předvíkendových hodinách provozu kanceláře vyzvednout
klíče od nového ubytování. Byt byl tradičně bez jakéhokoliv nábytku, protože
jsem již opustil erasmáckou ubytovnu. Před odjezdem od Igi bylo potřeba
chvíle "rabování" a přemísťování lupu v podobě gauče či jídelního
stolu do vypůjčeného vozíku, který byl sice obrovský, ale jeho víko mělo
stupňovitě se zužující tvar, které učinilo jeho přiklápění značně dobrodružné
až rozčilující.
Cesta proběhla bez problémů, až
na závěrečné parkování, neboť vchod do domu byl plný přesunujících se
nájemníků, kteří zaparkovali (na Finy netradičně), kdekoliv se dalo, a tak na
mě zbylo sice bezpečné, ale trochu vzdálenější místo, na kterém jsem o pár
hodin později dostal 60 € pokutu za "parkování" v zákazu stání.
Momentálně tuto aféru řeším s místním oddělením Klubu aktivních seniorů, které
tyto otravné agenty posílá do ulic. Nicméně jak je na severu zvykem i u okýnka
na radnici si můžete stěžovat anglicky, formulář je v angličtině a výsledek
je možné
sledovat online. Schválně pro porovnání pošlu Igi řešit protest na
Městskou policii v Ostravě...
Další drama nastalo, když jsem
si jel na původní místo ubytování vyzvednout své vozidlo, které tam na mě 3
měsíce čekalo a kterému se za tu dobu z neznámých důvodů vybila baterie.
Telefonátem na asistenční službu jsem dostal radu, jak správně nastartovat po
kabelech, protože mi to předtím nešlo (je potřeba to nechat nějakou chvíli
spojené). Po chvilce to chytlo, já přejel ke sloupečku pro zimní vyhřívání a
odtud připojil na nabíječku. Vozidlo je tedy zprovozněno a já doufám, že další
hovor na asistenčku od ÚAMKu nebude už zase rok potřeba.
Ještě před návratem toho
prvního auta i vozíku, se nám podařilo ulovit pracovní stůl na facebookovou
inzerci, protože se do auta předtím nevešel.
Cestu Jyväskylä-Tampere umím už
zpaměti i s místy radarů, na cestu zpátky jsem se rozhodl zkontrolovat stav WRC
trati Ouninpohja, která leží velmi po cestě. První fakt: tato cesta byla před
letní Rallye Finland docela rozbitá, nicméně už je zase opravená. Místní
kamarád posměšně říkal, že v centrálním Finsku se silnice opravují jenom kvůli
rally. Druhý fakt: jet "nejnáročnější trať rallye na světě"
s prázdným vozíkem je docela blbý nápad, a tak jsem to vzal ještě více kondičně
než obvykle. Zpátky jsme pak z ekonomických důvodů použili autobusu, ze kterého
to konečně není domů taková strašná štreka.
Po náročném víkendu začal
náročný týden, neboť se zde rozběhl akademický rok i se všemi akcemi s tím
související. Dále jsem si nechal opravil své jízdní kolo, kterému přeskakovala
přehazovačka takovým způsobem, že jsem z toho šílel. Nicméně cena elementárního
zásahu byla vysoká, což mě "baví" sledovat v kontrastu s tím, jaké
hrozné křápy si za ne až tak levný peníz kupují místní výměnní studenti, kterým
podobné lapálie hrozí mnohem dřív než mi po ujetí 4 000 km.
Jelikož z principu své
národnosti nemohu vynechat akci, která je pro mě zadarmo, přihlásil jsem se na
zdejší Finlandia Marathón, jehož nemalé startovné mi uhradila firma. Trať na 10
km se běžela v deštivém a sychravém pátečním večeru. Stejném jako loni, když tu
byli, teď už manželé, Konvičkovi. Výsledek
54:40 splnil má předsevzetí mít čas pod hodinu, neboť jsem neměl
ponětí o výsledku, protože 10 km normálně neběhám. Celý víkend jsem pak cítil
protesty proti pohybu od svalů na nohou. Za hodinový sportovní výkon nás pak
firma odměnila asi 2 hodinovým sezením v sauně přilehlého drahého (normální
finská cena) hotelu s plným minibarem. Sportu zdar!
No a o víkendu, když přestalo
pršet jsme šli s Igi zkontrolovat Tomovo oblíbené místo k přespání ve volné
přírodě. Úchvatné je především tím, že se na něj jede malým trajektem, který je
poháněn lidskou silou, nicméně místo samotné bylo v nádherném podzimním dni
přecpáno lidmi. Po drobné turistice naučnou stezkou jsme se ještě vydali
zkontrolovat místní letiště, které odpovídá provozem Mošnovu a na kterém jsem z
pochopitelných důvodu nikdy nepřistával.
OK, to jen tak, co se tady děje
v mezičase.
Žádné komentáře :
Okomentovat
Dotaz, připomínka, oprava?
(pokud máte problém s vložením příspěvku, vyzkoušejte to v prohlížeči Chrome)