2020-09-30

Renault Megane IV připojení palubní kamery

Palubní kamera na záznam událostí před vozidlem je super věc, protože nikdy nevíte, jaká nečekaná a hlavně neuvěřitelná situace před autem nastane. Otázkou je, jak zapojení vyřešit elegantně, aby řidiče či posádku neobtěžovala provedená instalace. Ať už kabel plandající po autě či zablokovaná zásuvka zapalovače.

Instalaci u Renault Mégane 4. generace (modelový rok 2017) jsem provedl úplně stejně jako dříve ve Škodě Superb, zde nějaké detaily pro snadnější instalaci. Komu je návod určen? Osobě s alespoň základním povědomím o elektroinstalacích a s citem pro nedestruktivní operace.

Co je potřeba? Autozásuvka na kabel, rozbočka autopojistky velikost mini, kabelové očko 10,8 mm, matice M8, kousek kabelu dvojlinky (25 cm). Vlastní dashboard camera s dostatečně dlouhým (micro) USB kabelem a USB redukce do zapalovače, pokud není přibalena ke kameře.

Začal jsem instalací kabelu, ten jsem s dotatečnou rezervou rozměřil od vnitřního sloupku se zpětným zrcátkem k místu, kde jsou v kabině pojistky - u řidičova levého kolene. Kabel jde elegantně zastrčit pod obložení střechy a pak pod kryt A sloupku, který lze nedestruktivně sundat při vytažení gumy dveří. Pak se u palubní desky objeví otvor, kterým lze USB konektor protáhnout až do oblasti pojistek. To je jedna část práce.


Dále je třeba vzít odbočku pojistky alias "Pojistkové pouzdro s odbočkou" a najít vhodnou pojistku, která je spínaná na klíček. Narozdíl od koncernu VW se ve francouzských autech zásuvky při vypnutí zapalování vypnou samy a tak není nutní hledat pojistku složitě. Rozbočku jsem použil pro pozici interiérové zásuvky pro cigaretový zapalovač 12V, která se v Mégane nachází v prvním sloupečku pod modrou kostkou první zleva na pozici třetí shora. Pro názornost koukněte na schéma na víčku pojistkové skříňky, jsou tam obrázky. Ověření lze provést snadno multimetrem, kdy se hledá přítomnost 12V. Pro vypnutí zapalování je v bezklíčkovém autě potřeba otevřít dveře.


A teď konečně ta výroba. Odbočka má jen jeden vývod, to je plus (+), které se zapojí na střední kontakt zásuvky. Mínus pak přijde v autozásuvce na její okraj a druhý konec vodiče přijde osadit očkem, které se pak přitáhne extra maticí M8 ke šroubu držící přístrojovou desku nedaleko pojistek. Tím se vytvoří v pojistkovém loži další zásuvka do které se vloží USB redukce (z 12 V na 5 V). A to je celé!


Teď už vše jenom hezky uklidit, nainstalovat kameru a je možné si užívat bezstarostný režím při jízdě. Doporučuji jednou za čas video zkontrolovat. Občas se mi stalo, že se SD karta zbláznila a záznam nešel přečíst => nepoužívejte levnou čínskou SD kartu.

Žádné komentáře :

Okomentovat

Dotaz, připomínka, oprava?
(pokud máte problém s vložením příspěvku, vyzkoušejte to v prohlížeči Chrome)