2018-09-05

Výměna InKarty ČD na ODISce

Rád s sebou nosím minimum karet a dokladů, proto mám nahranou zákaznickou Kartu Českých drah na kartě Dopravního podniku Ostrava, protože pak ve vlaku ukazuji jenom kartičku a nemusím mít jízdenky vytištěné, což mi při mé minimální frekvenci ježdění vlakem plně vyhovuje. 



Historicky jsem měl první ODISku a na ní přidal kartu ČD, která pak funguje ve všech vlacích ČD kdekoliv v ČR i když se na vás občas divně dívají a ptají, jestli je to ta správná karta. Nemůže pak na ní být elektronická peněženka ČD, ale tu k ničemu nepotřebujete, pokud si kupujete všechny jízdenky kartou online.

ODISku jsem si objednával jako jeden z prvních (nezaměstnanců DPO) a tak jsem měl dokonce nějakou atypickou bez loga z tenčího plastu s expirací na 6 let, které právě letos uplynuly a daly vzniknout tomuto článku.

Objednal jsem si novou ODISku a když byla připravena k vyzvednutí (po 7 dnech), zašel jsem tam s přáním o výměnu. Paní mi odebrala starou kartu, přesunula platný kupón a peníze z elektronické peněženky. Dále chtěla vidět platný ISIC (nebo potvrzení o studiu), aby mi mohla přesunout studentský profil (to by podle mě nemělo být vůbec třeba).

A pak začala legrace, neboť jsem se ji zeptal, jestli mi vrátí starou kartu, že je na ní InKarta. To byla otázka, kterou jsem ji rozhodil a čímž zahájila 10 minutový hovor na Speciální kartové centrum DPO odkud dostala odpověď, že nevrátí a že si to mám pořešit s ČD na nádraží.

Mezitím se mi samo v systému ČD zablokovala stará inKarta s informací "Karta zablokována k 16. 8. 2018 In-Kartu lze odblokovat pouze u pokladní přepážky ČD." (respektive nevím, jestli to nezpůsobil některý z těch telefonátů, protože mi to přijde divné, aby to bylo propojeno). 


Vyrazil jsem tedy do ČD centra, kde jsem vyděsil svým požadavkem další pokladní, která začala rovnež zběsile telefonovat a nic nevyřešila. Po 20 minutovém zoufalém dlubání do počítače za asistence druhé pokladní mi vystavila novou žádost o vznik této karty. A stejně jako v minule mám v systému zkomolené jméno i když formulář byl v pořádku. Vypadalo to, že číslo staré karty přinesené na lístečku mě uchránilo od ještě delšího čekání.

Co z toho vyplývá? Hlavně neztraťte ODISku s Kartou ČD v jednom, protože obnovení je na hodinu u dvou přepážek... Doufám, že na patřičných místech optimalizují tento proces, protože expirujících ODISek bude v čase přibývat. A teď si představte, že měsíčník DPO už jde nahrát i na platební kartu, to už bude pro všechny paní úřednice konečná, vystupte prosím...

Žádné komentáře :

Okomentovat

Dotaz, připomínka, oprava?
(pokud máte problém s vložením příspěvku, vyzkoušejte to v prohlížeči Chrome)