2015-07-23

Vyzkoušen nákup like na Facebooku

Zúčastnil jsem se jedné výborné fyzické akce automobilky Peugeot, jejíž součástí byla i fotosoutěž, kdy jediným kritériem vyhodnocení byl počet Facebook liků nahrané selfie. Ideální případ na to vyzkoušet, jak funguje nakupování hlasů přes internetové služby.



Nejprve trošku odbočím: na tento nápad "podvádět" mě přivedla má dřívější účast v jiné soutěži s OC Laso, kdy mou i další hezké fotky z dovolených přebila úplně odporná fotka nějakého chlapa v plavkách olikovaná Turky. Za pár dolarů získal výherce nákup za 5000 Kč. Tuž dobrá motivace!






V internetových soutěžích se dá podvádět poměrně obstojně, doporučuji přednášku Romana Kümmela - Vyhackuj si motorku. Bohužel Facebook je v tomto směru dostatečně odolný a je potřeba, aby se kliknutí provedla skutečně ručně uživateli. Naštěstí je svět plný lidí, co nemají co na práci a ochotně to provedou za srandovní peníz.

Co jsem testoval? Internetové služby, které slibují umístěním liku k fotce nebo postu. Nejprve jsem vždy zakoupil nejlevnější možnou službu, třeba za 1 nebo 2 USD, abych zjistil, zda-li prodejce vůbec reaguje. Když jsem byl úspěšný, pak i další dražší služby. Většinou to fungovalo, více v přehledu:

Služba AddMeFast.com buy-photo-likes.com beatfblikes.com Fbskip.com
Jméno - suresh sharma vijay Yadav Ivan Gromov
Email - scs@phploaded.com vijaykumar.1434@gmail.com company@fbskip.com

- freephotolike@gmail.com freephotolike@gmail.com -
Koupeno 0$ 11 likes 17$ 1000 likes 9$ 500 likes 3$ 100 likes
Funguje? ANO ANO ANO ANO

Služba SOCIOBLEND.com  BuyFacebookLikesCheap Fbskip.com
Jméno Rahul Maheshwari asad barkat Ivan Gromov
Email socioblend@gmail.com bermancorp@outlook.com company@fbskip.com
rolupolutolu@hotmail.com trinidadpana@hotmail.com -
Koupeno 4$ 1000 likes 4$ 1000 likes 8$ 500 likes
Funguje? NE NE NE
Refund ANO ANO NE

Z tabulky vyplývá, že velký objem za malé peníze byl podvod. Spokojený jsem byl se službami buy-photo-likes a beatfblikes, které mají stejný původ a jen odlišné webovky. V jejich zákulisí je stejný komunikační systém, ke kterému obdržíte přihlašovací údaje po prvním nákupu.




Celkově mě ta sranda stála necelých 1000 Kč za které jsem získal 3200 liků. Na výhru v kdejaké soutěži by to stačilo, bohužel jsem narazil na silného nepřítele Jiřího Andra z Petrovic, kterému se podařilo sehnat 5600 liků k čemuž mu gratuluji a doufám, že si kameru GoPro v hodnotě asi 11 000 Kč náležitě užije.



Liky z výše uvedených služeb většinou pochází z celého světa. Mnou doporučované mají globální uživatele, což je výhoda, protože například FBskip.com vám dodá pouze ukrajinské uživatele. 

Ještě jednou se tak pozastavuji nad českými uživateli, které získal výherce. Buď má skutečně tak velké okolí přátel a členství ve skupinách nebo používá nějakou jinou techniku. Docela jsem se přikláněl k druhé možnosti neboť rychlost s jakou ztrojnásobil v průběhu klání své liky, když jsem jej překonal, byla hodně podezřelá. Každopádně jsem po tomto gestu neměl chuť do této srandy investovat peníze natož čas a tak jsem další souboj vzdal.





Ještě k samotným pravidlům: Dříve platilo, že se soutěže na Facebooku vůbec pořádat nesmí, ale asi to nebylo udržitelné, takže nyní jsou s určitými pravidly povoleny (sekce E, propagační akce). Samotný Peugeot v rámci pravidel porušil bod 3:
Osobní Timeline a spojení přátel nesmí být použity ke správě propagačních akcí (např. „chcete-li se zúčastnit, sdílejte na vaší Timeline")
ustanovením:
Sdílejte vaše Selfie ze zdi FB Peugeot na vaši osobní zeď Facebooku.
Ale jako soutěžícímu mi zrovna toto pojetí vůbec nevadilo a pravděpodobně bych sdílení i sám udělal. 



Přes kamaráda pracujicícho pro dealera Peugeot mám možnost se zeptat na stanovisko pořadatele se získanými liky. Vzhledem k tomu, že jako kritérium byl stanoven počet liků neočekával bych žádný problém s vyhlášením i přes obligátní formulaci.
Autor či autorka Selfie, který dostane nejvíce lajků, získává hlavní výhru kameru GoPro HERO4
Pořadatel je oprávněn kontrolovat všechny podmínky pro účast v soutěži a v případě sporu posoudit a s konečnou platností rozhodnout o jakékoliv otázce se soutěží spojené.
Nicméně na toto oficiální stanovisko stále čekám.

Doufám, že jste také pochopili, že nákup lajků nemá vůbec smysl v souvislosti s vedením vašich fan stránek a čehokoliv, kde čekáte reakci lidí. Pokud své stránce nakoupíte liky, tak ji defacto uškodíte, ale o tom pojednává množství jiných stránek či trošku jinak i tady.



Tak to jsem chtěl pouze shrnout své zkušenosti s těmito službami a ověřit si, jak tento byznys funguje a nakolik je spolehlivý. Reálný přínos bych viděl, pokud v aktuální soutěži vyhráváte s vyrovnaným stavem, tak dokoupením menšího počtu like můžete své vítězství pojistit za poměrně rozumné peníze. Doporučuji si ale zkalkulovat do jaké míry se vám tato investice může vrátit a podle toho také jednat.

A co vy čtenáři? Máte také praktickou zkušenost s vylepšováním scóre v soutěžích?

4 komentáře :

  1. Pokud jde o další soutěže, už se dívám do podmínek a někde už to pochopili, třeba tady Visa:

    "Odpovědi na soutěžní kvízové otázky, které byly do soutěže zaslány jakýmkoliv podvodným či jiným nekalým způsobem, ať již např. naprogramovanými či automatickými prostředky, budou diskvalifikovány. Pořadatel, resp. organizátor dále může soutěžícího, pod jehož jménem byly tyto odpovědi do soutěže zaslány, a všechny jeho odpovědi pro porušení této povinnosti zcela ze soutěže vyloučit."

    Nicméně zbývá otázka, jak vyřešit, že jsou to nekalí uživatelé. V tomto mém případě to byli skutečně profili lidí, kteří zjevně nebyli v ČR. Vzhledem k tomu, jak vypadá stav českého internetu a jeho zabezpečení i z hlediska uživatelů nebylo by zase tak těžké vytvořit botnet z českých uživatelů a tak vyhrát - organizátor pak nemá šanci nic moc poznat..

    OdpovědětVymazat
  2. Anonymní25.10.15 0:08

    good work, I like that kind of stuff. buy Facebook likes if you want more exposure with High Quality on www.DigiMaxPro.com

    OdpovědětVymazat
  3. www.buy-photo-likes.com is best service provider

    OdpovědětVymazat

Dotaz, připomínka, oprava?
(pokud máte problém s vložením příspěvku, vyzkoušejte to v prohlížeči Chrome)