2012-08-31

Reklamace notebooku ASUS

Nedávno jsem byl nucen řešit několik závad na netbooku značky Asus, který byl naštěstí ještě v záruce. Překvapilo mě, jak profesionálně funguje nadstandartní servis společnosti SIL Eastern Europe, který lze zadarmo využít namísto reklamace u prodejce.

U netbooku Asus EEE PC VX6 (Lamborghini) postupně přestal fungovat sluchátkový výstup, chlazení bylo zaneseno prachem a uvolnil se nabíjecí konektor. Naštestí byl počítač ještě více než půl roku v záruce. Zakoupen byl v prodejně Datart, ale protože příliš nedůvěřuji odbornosti a zájmu personálu ve věcech reklamací počítačů hledal jsem odpovídající alternativu.


Milou zkušeností pro mě proto byla spolupráce se společností SIL, sídlící v Ostravě, zajišťující záruční opravy notebooků značky Asus. Nejprve jsem na webu vyplnil formulář popisující problém. Jednou z nejsložitějších věcí v tomto kroku bylo dohledání dokladů od počítače. Ten o koupi nalezen nebyl, naštestí záruční list spolu s čitelným S/N k nalezení byl. V databázích výrobce lze totiž dohledat podle sériového čísla notebooku, kdy byl vyroben a toto datum pak slouží jako vodítko pro určení nároku na záruční opravu.

Po vyplnění tohoto formuláře dojde ke generování RMA čísla zakázky, které slouží k identifikace reklamace. Po jeho obržnení emailem si už jen stačí objednat vyzvednutí pořádně zabaleného notebooku kurýrem společnosti DPD. Na balíku jsem měl napsané jen RMA číslo, další údaje jsou na samolepícím blanketu, které na balíček doplní sám kurýr.

K balení ještě dodávám, že kromě dokladu o koupi a záručního listu jsem dovnitř vložil i podrobný seznam a popis závad. Jednak proto, že 300 znaků v online formuláři je málo, zadruhé protože také řeším "podobné" závady a přesný popis výrazně zvyšuje šanci, že se problémem bude vůbec někdo zabývat a že bude odstraněn. Tady se totiž stručnost nevyplácí.


Kurýr netbook odvezl a na webu jsem mohl sledovat jak se reklamace zpracovává. Věděl jsem, že už se tím někdo zabývá a že se čeká na náhradní díl. Takové služby mám rád! Další den po stavu ‘expedováno‘ už volal kurýr a doručil mi opravený netbook. 

Celkem tedy reklamace trvala 20 dní bez přepravy. Technik Lukáš Batík vyřídil mé požadavky perfektně a hlavně můžu počítač opět naplno používat. Naprostá spokojenost, škoda, že se tak k reklamacím nestaví všichni výrobci nejenom počítačů…

Doplněno: Jelikož se reklamace opakovala ještě celkem 2x a pokaždé mi byla uznána, posunul se v mých očích tento servis na vysoce pozitivní úroveň. 

Nicméně při následujících reklamacích jsem již notebook odnesl do centra na Slezské Ostravě osobně a také jsem si ho tam vyzvedl. Bezproblému...

Doplněno 2: Vzhledem k tomu, že na nově vyměněné díly se vztahovala taktéž 2 letá záruka šel po roce NTB opět na reklamaci. Opět výměna MB a IO boardu se zvukem. (Jen ať ASUSáci platí za ten miniaturní křehký napájecí konektor). Flex kabel LCD jsem si již zaplatil sám (500 + 300 Kč). Opět bezproblému, opět super!

Žádné komentáře :

Okomentovat

Dotaz, připomínka, oprava?
(pokud máte problém s vložením příspěvku, vyzkoušejte to v prohlížeči Chrome)