2021-09-23

Samsung Galaxy dock ThinkPad

Zajímá vás, jesli můžete připojit telefon Samsung Galaxy S21 (a nižší) na dokovací stanici ke svému pracovnímu počítači Lenovo ThinkPad abyste získali prostředí Samsung Dex či obrazovku navíc? Odpověď je, že to nejde.

Vyzkošeno s dokovacími stanicemi Lenovo DK1841 a ThinkPad Thunderbolt 3 Dock - Type 40A. Mobilní telefon byl v tomto případě Samsung SM-G991B/DS.

Ačkoliv fyzické spojení lze zařídit, když máte samostatný USB-C kabel. Zkoušel jsem také použít prodlužovačku, neboť jedna z dokovacích stanicí používá sdružený USB-C a napájecí kabel, který nejde do telefonu zasunout. Nicméně datové spojení se ani v jednom případě nenaváže (u sdruženého konektoru dokonce ani nabíjení ne), protože dokovačka používá protokol Thunderbold, který v telefonu od Samsungu není. Prostě to nebude fungovat.

Mohlo by vás také napadnout použít jako vstup přední panel dokovací stanice, kde je jen USB-C port se symbolem blesku a ten spojit s telefonem vhodným kabelem. Ani to nebude fungovat, symbol blesku znamená ten Thunderbold, který mobilní telefon neumí.

Je to ovšem jen volbou dokovačky, zkoušel jsem svůj Samsung připojit k Hama 7-in-1 USB-C Docking Station, kde se Dex mód spustí. Tady kompatibilitu zejména s displeji zajišťuje protokol DisplayPort Alternate Mode. Klávesnice s myší pak funguje, protože se zařízení chová jako USB hub.

Že Dex funguje můžete také vyzkoušet, připojíte-li si telefon kabelem přímo k počítači s nainstalovaným programem Samsung Dex (funguje na Windows). Samsung Dex se spustí a to se hodí v případě, že váš počítač je opravdu pomalý, ale má velkou obrazovku, pohodlnou klávesnici nebo chcete pracovat se soubory v telefonu.

Snad za pomocí tohoto článku předejdete zbytečnému snažení.

2021-09-01

Azure Application Gateway change subnet

It is possible to change subnet in which is azure application gateway running without need to delete the whole instance and do all configuration from the beggining. It would be faster with recreation than going via process described below. This require quite long service break. I had reserved 2 hours and with little bit of trial-and-fix I managed to fit in.

  

Web UI way

Step 1 set application gateway to be manually scaled.

Step 2 stop application gateway via console command "az network application-gateway stop"

wait to proceeed

Step 3 open appgw page in portal.azure.com

modify URL from

https://portal.azure.com/#@CUSTOMER.onmicrosoft.com/resource/subscriptions/SUBSCRIPTIONID/resourceGroups/RESOURCEGROUP/providers/Microsoft.Network/applicationGateways/APPLICATIONGATEWAY/overview

modify URL to

https://resources.azure.com/#@CUSTOMER.onmicrosoft.com/resource/subscriptions/SUBSCRIPTIONID/resourceGroups/RESOURCEGROUP/providers/Microsoft.Network/applicationGateways/APPLICATIONGATEWAY

Step 4 open modified page

Step 5 click get and search in page "subnet". We are going to modifying this value only.

Step 6 switch to read/write mode on top of the page

Step 7 click on button edit

Step 8 find again "subnet" and modify name or path to subnet which you want to use

Step 9 click press PUT and wait for green tick on the screen

Step 10 if there is an orange warning, scroll to bottom of the page and there is additional text area explaining what is causing problem. Fix it and repeat.

Step 11 wait till update is done. There is no need to start application gateway again, because update will start it.

Azure Cloud Shell

Alternatively it's possible to do it with commands via Azure cloud shell or similar.

Check settings

az network application-gateway show --subscription <SUBSCRIPTIONID> --resource-group <RESOURCEGROUP> --name <APPLICATIONGATEWAY> --query gatewayIpConfigurations

Stop AppGw

az network application-gateway stop --subscription <SUBSCRIPTIONID> --resource-group <RESOURCEGROUP> --name <APPLICATIONGATEWAY>

Get JSON 

az network application-gateway show --subscription <SUBSCRIPTIONID> --resource-group <RESOURCEGROUP> --name <APPLICATIONGATEWAY> --output json

Prepare JSON by modify the value of subnet. Next stop shrink it to one line (visual studio code and shift+tab) and put as one liner. 

Post it

az network application-gateway update --subscription <SUBSCRIPTIONID> --resource-group <RESOURCEGROUP> --name  <APPLICATIONGATEWAY> --set gatewayIpConfigurations[0].subnet.id='[{"id": "/subscriptions/<SUBSCRIPTIONID>/resourceGroups/<RESOURCEGROUP>/providers/Microsoft.Network/applicationGateways/ <APPLICATIONGATEWAY>/gatewayIPConfigurations/appGatewayFrontendIP","name": "appGatewayFrontendIP","provisioningState": "Succeeded","resourceGroup": "<RESOURCEGROUP>","subnet": {"id": "/subscriptions/<SUBSCRIPTIONID>/resourceGroups/<RESOURCEGROUP>/providers/Microsoft.Network/virtualNetworks/<VNET>/subnets/<SUBNET>","resourceGroup": "<RESOURCEGROUP>"},"type": "Microsoft.Network/applicationGateways/gatewayIPConfigurations"}]'

Start

az network application-gateway start --subscription <SUBSCRIPTIONID> --resource-group <RESOURCEGROUP> --name <APPLICATIONGATEWAY>

Beware

There is some leftover network device after application gateway migration, so you cannot easily delete subnet you used for migration. See output of trial of deleting that subnet:

az network vnet subnet delete --ids /subscriptions/<SUBSCRIPTIONID>/resourceGroups/<RESOURCEGROUP>/providers/Microsoft.Network/virtualNetworks/<VNET>/subnets/<SUBNET>

(InUseSubnetCannotBeDeleted) Subnet <SUBNET> is in use by subscriptions/<SUBSCRIPTIONID>/resourceGroups/<WEIRDRESOURCEGROUPARMRG>/providers/Microsoft.Network/networkInterfaces/|providers|Microsoft.Compute|virtualMachineScaleSets|appgw|virtualMachines|1|networkInterfaces|custnic and cannot be deleted. In order to delete the subnet, delete all the resources within the subnet. See aka.ms/deletesubnet.

This I could resolve without help of Microsoft Support, so I created a ticket. Here is solution summary:

It was due to an error i.e. when the App GW was moved to other subnet from these subnet it was not completely removed in the backend due to which you were not able to delete the subnet   

  • Initially I informed you that all the delegations and the service endpoints need to be removed before proceeding with the deletion of the subnet.
  • You confirmed that you removed all the delegations and the service endpoints and I could see the same from my end that they got removed.
  • I suggested you to try the deletion again but the deletion still kept failing.
  • I asked for the error messages that you were receiving for reference.
  • Upon further troubleshooting we could see that the traces of Network Interface card of the AppGW that was previously present in those subnet were not deleted properly in the backend.
  • We engaged the backend team to do a manual cleanup of the traces left.
  • PG team completed the manual cleanup after which I requested you to try the deletion again and you confirmed that the deletion was successful.
  • You informed us that the ticket can be archived. 
It was quite exhausing process in the end, but thankfully working even it took several days to close it.

2021-08-31

Jawa 300 recenze a zkušenosti

Na nové Jawě 300 CL mám po prvním roce najeto 15 000 km, takže si dovolím zhodnocení už nikoliv z pohledu čerstvého majitele, ale řekněme častějšího uživatele. Jak bych moto nazval jedním slovem? Dědkolap! Nezastavitelně přitahuje pozornost starších pánů...

Motorka je nádherná a dělá mi radost. Určitě lze koupit lépe vyrobené, praktičtější a zejména levnější motorky, ale už to nebude nová Kývačka. Jestli vás přesto zajímá více, pokračujte dále.

Doporučím neporovnávat tuto Jawu s originální předlohou. Současná motorka totiž jede s provozem i do kopce, v noci použitelně svítí, dobře brzdí včetně nezbytností jako ABS. Veterány si nechte na krátké vyjížďky kolem komína a na srazy, nicméně do běžného provozu dávno nepatří. Normálním provozem myslím třeba pětipruhovou výpadovku z centra Varšavy v pátečním odpoledni.

Objem 300 ccm a 17 kW není královská kategorie, ale od třístovky nelze očekávat, že pojede jako litrový stroj, ne? Za mě je to použitelná kombinace: jede to o hodně více než 125 ccm a skoro stejně jako 500 ccm. Do rychlosti 100 km/h je výkon výborný a zážitek parádní, ale o moc více se tomu nechce. Maximální rychlost s mými 100 kg je 115 km/h podle navigace. Kromě dálnic to tedy s přehledem zvládá všechny legální rychlostní limity bez kamionu v zádech. Zrychlení z 80 na 100 netrvá věčnost. Dodávám, že maximální rychlost není teoretická, jel jsem po silnici pro motorová vozidla na plný plyn se zařazenou šestkou asi hodinu a rychlost neklesala pod 110 km/h. 

Motor je jednoválec a téměř nevibruje. I po 6 hodinách jsem měl ruce klidné bez třepotání. Dejte si hodinku na Konopnici a budete vědět co myslím. Změna převodového stupně na této Jawě je věc dotknutí se řadičky - půjčili mi novou Jawu 350 2T, na které se k přeřazení musí udělat "dřep". Zpřevodování je fajn, osobně mi jen chybí mezi jedničkou a dvojkou stupeň na jízdu krokem.

Za všech okolností svítí přední světlo dobře (H4). Zajímavý je světelný kužel dálkového světla s krásným lemovaným okrajem. Vzadu je minimalistická, ale dobrá LED lampa. Kamarádi mi akorát hlásili, že často blikám brzdou, protože mám nějak blbě seřízený kontakt.

Teď si dáme hejt zónu: Kvalita výroby je použitelná (řekněme socialistická) nikoliv však prémiová. Viditelné sváry na rámu jsou hezké, pod sedlem je to maras. Podívejte se prosím sami a ideálně se na to přestaňte furt ptát. Mohlo by to být udělané lépe, ale nějak mě to nerozrušuje. Co stojí za zmínku u mě je nerovnoměrně napnutý řetěz. Dostalo se mi odpovědi, že by to mohl být křivý rám. Ničemu to asi nevadí, akorát je na to potřeba dávat pozor při štelování.

Co mě opravdu štve je spotřeba oleje. Dělá to možná jenom můj kus (nemám ověřeno), ale bere si 0,1L oleje 10W50 na 1000 km, což je při objemu vany 1,5 litru docela hodně. Na motoru je vpravo krásný olejoznak, ale určit správnou hladinu mezi ryskami je otravné. Musí se startovat a čekat až se olej vrátí do okénka, přičemž záleží na vyrovnání motocyklu. V sadě nářadí chybí trubkový klíč, kterým se dá k dolévacímu otvoru dostat. To mě napoprvé hezky vypeklo.

Tragické je řešení zrcátek. Na levé jsem si dal prodloužení, což výhled za mě trochu zlepšilo. Pravé zrcátko má levý závit a jak jsem ho jednou povolil, už se mi ho nepodařilo dotáhnout - pořád se mi sklápí (je tam ještě levotočivá redukce). Objímka je součástí páček. Zrcátka taky obstojně vibrují. Vidím v nich sice dobře provoz za sebou, ale nějaké detaily už ne.

Na budík je a není vidět. Ručičku rychloměru vidím, čísla ne, ale tak ty vím, kde jsou. Já mám navíc trvalou navigaci, takže rychlost a trip distance beru z ní. Potřebuji akorát palivoměr. Kontrolka neutrálu není zrovna zřetelná, ale cvaknutí jedničky je jiné, takže se dá neutrál najít po slepu.

Pojďme zpátky na pozitivní věci. Zážitky za řídítky jsou parádní zejména při jízdě na "kochačku". Motorka je docela malá, tedy lehká - manipulace či parkování je snadné. Boční stojan je specifický, hlavní by se mohl více zhoupnout, ale celkově je to v pořádku.

Po projetí louže jsou chromy – zejména výfuky – zaprskané. Čistím je prakticky pořád, taky vzhledem k tomu, že si moto chce neustále někdo fotit. Tuhle Jawu poznají snad všude. V Česku je to až otravné - kdekoliv člověk zastaví, tak se seběhne skupinka chtějící diskutovat nebo vzpomínat. Vsadím se, že ani s novou PanAmerikou (H-D) neuděláte tolik rozruchu. Stalo se mi to ovšem i na zapadlé litevské benzínce nebo mezi parkovištěm plným GéeSek v Norsku. Tohle moto má neskutečně silný design.

Pozice a pohodlí? Je to naháč a café racer, proto při jízdě fouká či prší odevšud. Kvůli vzhledu se nedá použít plexi ani vyhřívané hefty. Má to i výhodu - aerodynamický hluk dělá jen vaše přilba, sedl jsem na RVM Adventure s plexi a byl to hukot. Už mám taky vyhřívané rukavice, protože při teplotách pod 10 °C jsou potřeba.

Sedlo je na omak tvrdé, nicméně najel jsem na něm za den i přes 500 km za 8 hodin a nějak zvlášť jsem rozlámaný nebyl. Při výletu 10 dní v kuse byly 3,5 hodiny v sedle tak akorát na delší pauzu. Kratší projížďky jsou v úplně pohodě.

Jezdím sám (mám 190 cm). Se spolujezdcem se dá zvládnout tak 30 minut, protože to pro dva neindicky velké lidi není dělané. Na výlety s manželkou na této moto zapomeňte.

Při běžném náklonu nedochází ke kontaktu s vozovkou, nicméně oblouky doleva na některých kruhových objezdech už škrábou stojánkem o asfalt. Jsem si toho vědomý, takže mě to nikdy nepřekvapilo i když by celkem snadno mohlo. Ve dvou to škrábe o asfalt i doprava, ale to mi dělají všechny motorky.

V recenzi se píše, že zvuk má být podobný originálu, což po nastartování na volnoběh nikdo neslyší - já taky ne. Kde se to podobá více, je při rychlejší jízdě pod plynem, tam tu Javu lehce poznám. Všechno je na 300CL automatické od rozsvícení světla z parkovačky na potkávací po nastartování tlačítkem, po benzínový kohout či "sytič". Přesně tak, jak to má dneska být.

Úžasné na Jawách je komunita lidí okolo. Byl jsem na několika srazech a všude je velmi milo. Taktéž dealerská síť je příjemná, ceny rozumné. Servisní interval po 6000 km je třeba akceptovat (letos jsem měnil olej 3x). 

Značka Jawa motorku podporuje, odletující kámen mi rozbil sklo světlometu a za pár týdnů jsem měl za 150 € lampu novou. Celkově mě ale přístup značky moc netěší. Že nevyrábí nové motorky mi nevadí, ale nevyrábí ani příslušenství, takže je třeba si všechno dodo

Opravdu mi chyběl a stále chybí zavazadlový systém. Z nouze jsem nakonec na indickou "ochranu výplatu" (tu jedinou lze dokoupit i když exportní kusy ji měly automaticky) připevnil cyklistickou brašnu a na nádrž přidal tanvak. 

Mám nainstalováno tažné zařízení na vozík PAV od Mototechnik.cz, ale neměl jsem odvahu za něj nic připojovat. Mechanicky to na mě nepůsobí dostatečně pevně (v originálním provedení zakrývalo RZ) a navíc už nestojím o heblo za motorkou. Nic z toho není v ČR schválené k silničnímu provozu.

Ostatní věci jsou spolehlivé. Spotřebu mám od 3,5 litru do 4,1 l / 100 km + nějaký olej. Nádrž má 13,2 litru benzínu po špunt. Plochá nádrž se tankuje pomalu, ale když se naplní fest, tak lze ujet krajních 350 km. Startování a vůbec celková funkčnost pro mě byla bez problému v zimě, teple za deště i v prachu. Po delší odstávce motor chytnul na třetí pokus. 

Další mýtus: pár lidem nová motorka zhasínala z volnoběhu na křižovatkách. Toto se mi stane za studena možná jednou v pár metrech po vyjetí z garáže a pak už ne. Beru normální benzín (E10) i prémiový (E5).

Stojí to za ty prachy? To si musí odpovědět každý sám. Je možné si koupit i levnější motorky se stejným logem, pakliže to má být dopravní prostředek. Jestli to má být víkendovka na projížďky a na účtu máte peníze, pak asi není co řešit. Renovace starého motocyklu vám nemůže zajistit dobré svezení a podle mé zkušenosti to nebude ani levnější. Jestli chcete cestovat ve dvou, tak berte RVM Adventure.

Počkat na nového Péráka? Jestli jste čekali 5 let na Kývačku, tak další rok či kolik to bude zvládnete s klidem. Technicky půjde o velmi podobné stroje s podobným zážitkem. Já jsem i přes některé popsané detaily vlastně hlavně spokojený.


Na závěr doporučení: svůj motocykl jsem si pořídil od Petra Miroše z JawaPaskov.cz. Prodej byl příjemný a garanční servisy rychlé.

Co číst dále? Do jiného svého článku si odkládám řešení různých technických záležitostí s tímto motocyklem. A tady příběh o výletu na této Jawě.